היתרונות הבולטים של שילוח ימי

מאת: אורון בן נון

עולם הסחר הבינלאומי מתפתח משנה לשנה ומביא מגוון רחב של אפשרויות, אך אם מדברים על ההובלה עצמה, נוכל למצוא שתי אפשרויות בולטות: שילוח ימי ושילוח אוויר. ההבדלים ביניהם משמעותיים ונוכל למצוא יתרונות וחסרונות בשניהם.

מבחינת עלויות, אפשר בהחלט לומר ששילוח ימי נחשב לזול יותר, כיוון שההובלה היא איטית ומתבצעת דרך מכולות ענק המפליגות על גבי אוניות משא גדולות מימדים השטות באיטיות ממדינת היעד. לעומת זאת, שילוח אווירי מהיר יותר, אך באותה נשימה גם יקר יותר ולכן משתמשים בו בעיקר להובלות אקספרס או לפריטים דחופים יחסית. 

בואו נראה מה היתרונות של שילוח ימי

שיטה פופולרית וחיונית לפריטים מסוימים

ראשית, נציין כי שילוח ימי נחשב לשיטה פופולרית וותיקה מאוד לשילוח כמות גדולה של סחורות כבדות. בנוסף, היא אינה מוגבלת כפי שמוגבל שילוח אווירי, כיוון שניתן להוביל בה סחורה כבדה ומכל סוג, ולעתים היא גם האופציה היחידה להובלת מוצרים מסוימים כמו רהיטים וכלי רכב גדולים. 

עלויות נמוכות יותר ומחירים סבירים

אחד היתרונות העיקריים של שילוח ימי הוא העלויות הנמוכות, במיוחד כשמדובר בתכולה בתפזורת וכמות גדולה של מוצרים. שילוח מכולות גדולות דרך הים מתבצע מדי יום בכל העולם, ולמרות שזה לוקח יותר זמן ממשלוח אווירי, זה הרבה יותר זול כשמדובר בכמויות גדולות של סחורות. בנוסף, שילוח ימי חסכוני יותר בדלק, מה שעוזר לשמור על עלויות נמוכות.

נפח גדול יותר

יתרון נוסף של שילוח ימי הוא האפשרות להוביל מוצרים בתפזורת או מוצרים כבדים וגדולים, כמו רכבים, רהיטים, פחם ומטענים כבדים אחרים. נציין כי את הפריטים שהזכרנו לא ניתן לשלח דרך שילוח אווירי, מה שהופך את ההובלה הימית לאפשרות היחידה עבורם. כידוע, לאוניות יש קיבולת הרבה יותר גדולה מזו של מטוסים והן יכולות לשאת נפח גדול יותר של מטען בבת אחת. 

שיטת שילוח בטוחה ומאובטחת

שילוח ימי נחשב לבטוח מאוד ומאפשר לשמור על שלמות התכולה הנשלחת עד לנקודת היעד, מכיוון שהמוצרים נמצאים במכולות מאסיביות השומרות בצורה מיטבית על הסחורה. בנוסף, כיום ניתן לרכוש ביטוח לסחורה, כך שתהיו מבוטחים ומוכנים לכל קטסטרופה שלא תהיה.  

שירות אמין ומתוזמן מראש

יתרון נוסף של שילוח ימי הוא האמינות והשירות המתוכנן שהוא מציע. אוניות המסע פועלות בלוח זמנים קבוע, עם יציאות והגעות קבועות. הדבר מאפשר תכנון ותחזית מדויקים יותר של זמני אספקה, אלו פרמטרים חשובים מאוד ליבואנים ועסקים שהתחייבו ללקוחות שלהם להגעת הסחורה בזמנים מסוימים, או לעסקים שיש להם דרישות מלאי מחמירות. בנוסף, שילוח ימי פחות מושפע ממזג האוויר ומגורמים חיצוניים אחרים, מה שעוזר להבטיח שהסחורה תסופק בזמן ובמצב טוב.

רשת עצומה של נתיבים ונמלים

שילוח ימי מספק מגוון אפשרויות עם רשת עצומה של נמלים ונתיבי שילוח, כך שניתן להעביר סחורות בקלות ליעדים רבים בכל רחבי העולם. אם כך, יבואנים יכולים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ולגשת לשווקים חדשים וכך להגדיל את הרווחים. 

שמירה על איכות הסביבה

לשילוח ימי יש גם יתרונות סביבתיים על פני שילוח אווירי. לדוגמה, אוניות מסע פולטות פחות פחמן דו חמצני ביחס למטוסים או משאיות, מה שיכול לעזור להפחית את פליטת גזי החממה ולשמור על סביבה ירוקה. 

אבל יש גם קצת חסרונות…

נכון שמנינו לא מעט יתרונות לשילוח ימי, אבל יש גם כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון. שילוח ימי לוקח יותר זמן משילוח אווירי, ולכן עבור משלוחים הדורשים העברה מהירה יותר, משלוח אווירי עשוי להיות אופציה טובה יותר. בנוסף, שילוח ימי דורש הרבה בירוקרטיה וניירת, מה שעלול לעכב את התהליך ואת השחרור מהנמל, אך אם תיעזרו בשירותי שילוח בינלאומי ועמילות מכס תוכלו לזרז את ההליך.

שתפו את המאמר:

שלחו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן