העתיד כבר כאן

מאת: רועי בדש

חדשנות בעולם השילוח הבינלאומי צוברת תאוצה במהלך השנים, והפכה את התעשייה עם טכנולוגיות ושיטות חדשות. הנה כמה מהחידושים הבולטים שלדעתי הולכים לעצב את עתיד השילוח הבינלאומי.

ספינות אוטונומיות: 

ספינות אוטונומיות מהוות שינוי משחק בתעשיית השילוח הבינלאומי, ומבטיחות לחולל מהפכה בהובלת מטענים. בעזרת חיישנים מתקדמים, למידת מכונה ובינה מלאכותית, ספינות אלו יכולות לנווט בים ללא התערבות אנושית. הטכנולוגיה כבר נבדקה על ידי מספר חברות ואפילו בינואר אשתקד, מעבורת מכונית יפנית, ה-Soliil, הפכה לכלי השיט הגדול הראשון שנווט ללא התערבות אנושית. הספינה באורך 220 מטר עגנה אוטומטית והתנתקה, הסתובבה, התהפכה לאחור וכיוונה את עצמה לאורך 240 קילומטרים על פני ים איונדה משינמוג'י בצפון קיושו – תמרונים שהיו מאתגרים אפילו מפעילים אנושיים מיומנים והוא צפוי להפחית עלויות תפעול ולהגביר את הבטיחות והיעילות.

טכנולוגיית Blockchain: 

לטכנולוגיית Blockchain יש פוטנציאל לשנות את תעשיית הספנות. כיום נעשה שימוש בבלוקצ'יין בתעשיות שונות כמו בנקאות, רפואה ולוגיסטיקה. הוא מחליף במהירות מערכות מבוססות נייר ידניות בתהליכים דיגיטליים יעילים. המשמעות היא פעולות שיטתיות יותר, חיסכון בזמן וכסף. במילים פשוטות, מדובר בפינקס דיגיטלי ציבורי. ספר חשבונות זה עוקב אחר כל העסקאות, כמו גם תנועת הנכסים בזמן אמת. כל עסקה/פיסת נתונים היא "בלוק", שברגע שנוצר, נרשם בשרשרת. לכן, על ידי הפחתת עלויות אדמיניסטרטיביות, ייעול תהליכים ושיפור האבטחה. בלוקצ'יין יכול ליצור תיעוד מאובטח ועמיד בפני חבלה של כל עסקה בתהליך המשלוח, מהיצרן לצרכן. טכנולוגיה זו יכולה גם לסייע בהפחתת הונאות ולהגביר את השקיפות בשרשרת האספקה.

רחפנים:

 רחפנים מגדירים מחדש את תעשיות המסירה והלוגיסטיקה. יש לו פוטנציאל להגדיר מחדש את "המייל האחרון" של משלוח, חלק יקר ולא יעיל הידוע לשמצה במסחר האלקטרוני, שלעתים קרובות מונע מקמעונאים להציע משלוח באותו יום. רחפנים הם העתיד של משלוח למרחקים קצרים. הם יעילים יותר מבני אדם למשימות מסוימות, כמו משלוח חבילה. רחפנים יכולים לספק מהר יותר ממה שבני אדם יכולים לקוות לעשות. לרחפנים יש שיעור כשל ממוצע של 0.001% בלבד. בהשוואה לנהגים אנושיים, טעות אנוש יקרה הן במונחים של כסף והן במונחים של אבדן חיים. מחקר של מינהל התעופה הפדרלי מצא שבמהלך 10 השנים האחרונות, היו פי 2.5 תאונות תחבורה קטלניות שכללו טעויות אנוש, לעומת תאונות של רחפנים או מערכות מטוסים בלתי מאוישים.

הדפסת תלת מימד: 

להדפסת תלת מימד יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיית הספנות על ידי הפחתת הצורך באחסון מלאי ושינוע. בעזרת הדפסת תלת מימד, היצרנים יכולים לייצר סחורה לפי דרישה, תוך הפחתת זמני אספקה ועלויות הובלה. טכנולוגיה זו יכולה גם לסייע בהפחתת הפסולת ולשפר את הקיימות.

ניתוח נתונים ביג דאטה:

ניתוח מאגר נתונים גדול משנה את התעשייה על ידי מתן ניתוח נתונים בזמן אמת, מודלים לחיזוי ואופטימיזציה. על ידי ניתוח נתונים ממקורות שונים, כולל תחזיות מזג אוויר, נתיבי שילוח ומעקב אחר מטענים, חברות יכולות לקבל החלטות מושכלות ולייעל את פעילותן ליעילות מירבית.

לסיכום, חדשנות מניעה את תעשיית הספנות לעבר עתיד יעיל יותר, בר קיימא ומתקדם טכנולוגית. עם אימוץ טכנולוגיות ופרקטיקות חדשות, התעשייה מוכנה להתגבר על האתגרים הנוכחיים שלה ולשגשג בשנים הבאות

ומה לדעתך יכול להיות העתיד של עולם השילוח הבינלאומי?

שתפו את המאמר:

שלחו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן