ניהול שרשרת אספקה ​​(SCM)

מאת: אורון בן נון

ניהול שרשרת אספקה ​​(SCM) הוא תהליך ניהול זרימת הסחורות, השירותים והמידע מספקי חומרי הגלם או המוצר הסופי ללקוחות הקצה.  זה כולל תכנון וניהול של כל הפעילויות הכרוכות ברכש וניהול לוגיסטי מבית הספק ועד בית לקוח או עד נמל היעד, תלוי בתנאי המכר.  זה כולל גם תיאום ושיתוף פעולה עם שותפים מקומיים כגון ספקים, סוכנים, ספקי שירותים של צד שלישי ולקוחות.  בשווקים התחרותיים ביותר של ימינו, ניהול יעיל ואפקטיבי של פעילויות שרשרת האספקה ​​חיוני לארגון כדי לשמור ולהגביר את היתרון התחרותי שלו על פני שאר השחקנים.

 המטרה העיקרית של ניהול שרשרת האספקה ​​היא להבטיח שסחורות ושירותים יגיעו ללקוחות בצורה יעילה וחסכונית.  כדי להשיג זאת, ארגונים חייבים לפתח וליישם אסטרטגיות יעילות לבקרת מלאי, מילוי הזמנות, הובלה ואחסנה.  בנוסף, ארגונים חייבים לשקול את ההשפעות הסביבתיות והחברתיות של פעילות שרשרת האספקה ​​שלהם, כמו גם את היעדים הכלכליים והתפעוליים שלהם.

 כדי לנהל בהצלחה את המורכבות של שרשרת האספקה, ארגונים חייבים להבטיח שכל ההיבטים של שרשרת האספקה ​​משולבים, כאשר כל רכיב פועל במקביל להשגת מטרות משותפות.  זה כולל שילוב פעילויות של ספקים, יצרנים, מרכזי הפצה,מחסנים לוגיסטיים, חברות הובלה יבשתית ולקוחות.  ניהול שרשרת האספקה ​​כולל גם שילוב של טכנולוגיה ותהליכים, כגון מערכות מעקב, תקשורת דיגיטלית וניתוח נתונים.

 על ידי ניהול יעיל של שרשראות האספקה ​​שלהם, ארגונים יכולים להפחית עלויות, לשפר את שירות הלקוחות ולהגדיל את שורת הרווח.  בנוסף, ניהול שרשרת האספקה ​​יכול לעזור לארגונים לבנות מערכות יחסים איתם.

שילוח דרך הים ​​זה השיטה הנפוצה והחסכונית ביותר להובלת סחורות ממדינה אחת לאחרת.  הוא משמש להעברת מגוון פריטים, כולל חומרי גלם, מוצרים מיוצרים ומוצרי מזון.  טורקיה אינה יוצאת דופן, עם מספר נמלים וקו חוף ארוך שהופכים אותה למיקום אידיאלי עבור הובלה ימית.

 בעת משלוח מטורקיה, בראש ובראשונה, חשוב לקבוע את גודל ומשקל המשלוח שלכם ולבחור את הכלי המתאים ביותר למשימה.  סוג ההובלה הנפוץ ביותר הוא עם אוניות מכולות, שיכולות להוביל כמויות גדולות של מטענים בזמן קצר ובכך לחסוך המון כסף ליבואן. 

 אפשרויות אחרות עשויות לכלול רול-און/רול-אוף במשלוחים גדולים כמו רכבים, מטענים בתפזורת, בהתאם לסוג וגודל המשלוח שלך.

בכל הנוגע להכנת מסמכים, טורקיה דורשת שכל המשלוחים ילוו במסמכים ובאישורים הסטנדרטיים, כגון החשבונית המסחרית, תעודת המקור ומפרט המוצר. יתר על כן, ייתכן ותתבקשו מסמכים נוספים בהתאם לסוג המשלוח.  כדי להבטיח שהמשלוח לא יתעכב, חשוב לוודא שכל המסמכים תקינים ונגישים בקלות בעת הצורך.

 לאחר הכנת המסמכים כולם ובחירת כלי השיט, השלב הבא הוא קביעת זמן המעבר.  זמן המעבר הכולל יהיה תלוי במוצא וביעד, כמו גם בסוג כלי השיט שנבחר.  חשוב גם לקחת בחשבון עיכובים פוטנציאליים עקב מזג אוויר או בעיות מכס, שעלולות לגרום לעיכובים משמעותיים.

שתפו את המאמר:

שלחו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן